SNS verwacht wel dat telecombedrijf AT&T zichzelf een groter deel van de omzet uit HD Traffic toe-eigent dan Vodafone in Europa. TomTom zal dat compenseren door de gratis proefperiode, 1 jaar in Europa, in de VS korter te maken. Daarnaast ziet SNS de superieure verkeersinformatie als belangrijke factor voor TomTom om klanten aan zich te binden.
TomTom gaat samenwerken met Nike, dat een GPS-horloge op de markt brengt voor joggers. TomTom levert de GPS-technologie en mogelijk andere technieken. Volgens SNS neemt de populariteit van dergelijke horloges toe en is het een van de snelst groeiende segmenten in de fitnesswereld. Het segment wordt nu nog gedomineerd door TomToms Amerikaanse concurrent Garmin.
SNS handhaaft het ‘buy’-advies en het koersdoel van 8,50 euro. Donderdag noteerde TomTom om kwart voor tien 1,1 procent hoger op 7,89 euro, terwijl de AEX-index 0,5 procent steeg tot 359,05 punten.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl